onsdag den 27. august 2014

SKREW UP 4 DEH LORD

Mads!

Jeg har tyvstartet vores ping pong om Afrikansk musik ved at lave en blog. Håber du kan grave idéen. Med layoutet tænkte jeg først der skulle være noget Savanne på drengen... men MAYN FUCK sådan noget lame orientalisme. Nu er der en gammel fjerner på. Det kan vi alti fikse hvis det er.

Det er historien om en tur kontinentet rundt, historien om malawiansk 80'er Soukos, noget Kwassa Kwassa og ikke mindst ghanesisk High Life. PRØV F.EKS AT HØR HVOR FEDT DET HER ER



holy shit hvor de flænser!

Jeg synes i al fald vores lille projekt her kunne fungere fint som en slags brevveksling. Vi skiftes til at udveksle en eller to numre, fortæller hinanden hvorfor! Så kan vi jo altid mødes når vi mødes og høre endnu mere og drikke noget palme-gin eller hvad der nu ligger for. Here goes..... 

Ved at Wiki'e lidt har jeg fundet hvad nogen siger er den første optagelse nogensinde af den såkaldte ghanesiske High-Life.


Nærmest simultant med bluesgutter som Mississippi John Hurt er der her en musik, hvor jeg synes jeg spotter et sjovt spil hvor et individuelt og progressivt udtryk titter frem fra den fællesskabsorienterede, traditionelle og cykliske form. Læg mærke til vokalernes nærmen sig og fjernen sig fra hinanden, let og melodisk, men giver også en udfordrer overblikket, folder opmærksomheden ind.

Anywhooooo det blir en fed tur mand bajer i lufthavnen XOXOve

Ingen kommentarer:

Send en kommentar